CERCAR ACTIVITATS

HOMENATGE A ERNEST LLUCH A LA UB

Presentació segon volum de la Miscel·lània acadèmica

Data 29/11/2007

Hora 00:00

Descarrega

Organitza

El segon volum de la Miscel·lània acadèmica d’homenatge a Ernest Lluch es va presentar el passat dilluns 26 de novembre a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona, en un acte que comptà amb la presidència del rector de la Universitat de Barcelona, Sr. Màrius Rubiralta, i del president de la Comissió Acadèmica de la Fundació Ernest Lluch, Sr. Josep Maria Carreras. Per a presentar l’obra, es va comptar amb la participació de quatre dels autors dels 33 articles que composen aquest segon volum. El primer a intervenir, fou el degà de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universidad Complutense de Madrid, Sr. Luís Perdices de Blas, que va oferir una acurada síntesi dels articles corresponents a l’àmbit del Pensament Econòmic. La segona intervenció va anar a càrrec de l’economista i actual conseller d’Economia, Hisenda i Innovació del Govern de les Illes Balears, Sr. Carles Manera, que va centrar-se en els articles que conformen l’apartat d’Economia. En tercer lloc i en referència a l’àmbit d’Història Moderna va intervenir la Sra. Reyes Fernández Duran, vocal del Tribunal de Defensa de la Competència de la Comunidad de Madrid. Per últim, el catedràtic d’Història Contemporània de la Universitat de Lleida, Sr. Manel Lladonosa, va realitzar un acurat repàs dels articles que engloben el darrer àmbit de la Miscel·lània centrat en estudis sobre Nacionalisme i Pensament polític contemporani. Acte seguit i previ a la conclusió de l’acte, el rector de la Universitat de Barcelona va lliurar a Rosa Lluch, un bust d’Ernest Lluch obra de l’esculturor i professor de la Facultat de Belles Arts de la UB, Sr. Jordi Colldeforns. Aquesta escultura que passarà a formar part del fons de la Fundació Ernest Lluch, forma part d’una edició limitada propietat de la Universitat de Barcelona.