Diàlegs sobre ‘Reforma econòmica i el model social europeu’

Diàlegs 2012 - Reforma Econòmica i Cohesió Social -CaixaForum Barcelona

22 d'octubre de 2012

Diálogo sobre 'Reforma económica y el modelo social europeo'

El Projecte Diàlegs, en la seva edició de 2012, s’articula al voltant de dos cicles, a Barcelona i Madrid, de reflexió i diàleg sobre la cohesió social a Espanya. L’objectiu és contrastar i integrar el debat expert i oferir una reflexió pública per part de personalitats que conjuguen expertesa amb itineraris complementaris. En aquest intercanvi, la forma –el diàleg- comparteix protagonisme i es converteix al seu torn en el missatge a transmetre.

Els 10 Diàlegs 2012 es realitzaran al llarg de la Tardor a Barcelona i Madrid. Tots els diàlegs tindran lloc a l’auditori del CaixaForum de les respectives ciutats. Per assistir-hi com públic cal inscriure’s prèviament seguint les indicacions que es detallen en el corresponent apartat. Aquest projecte compta amb la col·laboració de la Fundació “la Caixa” i del suport institucional de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona.

Tot seguit us presentem el sisè dels diàlegs.

Diàleg 6. Reforma econòmica i el model social europeu

Dilluns 22 d’octubre- CaixaForum Barcelona

Dialoguen:

• Joaquín Almunia. Vicepresident de la Comissió Europea i comissari europeu de Competència.
  • Joaquín Estefanía. Periodista, economista i escriptor.

Sinopsi:
Sí a inicis del segle XXI semblava que existia la ferma voluntat de convertir Europa en l’economia basada en el coneixement més competitiva i dinàmica del món, capaç de créixer econòmicament de manera sostenible amb més i millors ocupacions i amb major cohesió social, ara tal propòsit sembla quimèric o ha quedat en entredit. La crisi segueix endurint la situació econòmica de països com Espanya que està patint una política de retallades en els pilars bàsics de l’Estat del Benestar i el camí de l’austeritat sembla estar imposant-se a les mesures d’impuls del creixement. Què ens queda del model social europeu que havia aconseguit teixir un marc comú basat en la democràcia, la societat del benestar, la pau social i el creixement econòmic? Estem davant un escenari de reforma econòmica que pot modificar els criteris basats en la cohesió social?

Web del Projecte Diàlegs

* Podeu accedir al blog del Projecte Diàlegs per tal d’ampliar informació relativa als dialoguistes de l’edició d’enguany així com del programa complet i Calendari dels Diàlegs 2012. També posem al vostre abast la informació relativa als Diàlegs 2011, del llibre "10 diálogos para la calidad democrática" i els vídeos del programa ‘Diálogos’ que es van emetre per La2 de TVE i que consta de 10 capítols corresponents a cadascun dels diàlegs realitzats l’any passat.

Diálogo sobre 'Reforma económica y el modelo social europeo'