El diàleg per a la qualitat democràtica esdevé realitat al CaixaForum Barcelona

Brillant conversa entre Joan Majó, Daniel Innerarity, Joaquin Arango, José Antonio Zarzalejos i Joan Manuel Tresserras, sota la conducció del periodista Antonio Fanco.

14 de novembre de 2011

Dimarts 15 de novembre va tenir lloc la presentació del Projecte Diàlegs a CaixaForum Barcelona. El concepte “de les Espanyes possibles” que sovint emprava Ernest Lluch inspira el Projecte “Diàlegs” impulsat per la Fundació Ernest Lluch amb el suport de l’Obra Social "la Caixa", i que pretén esdevenir un pont i un punt de diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat democràtica de Catalunya, Espanya i Europa.

L’acte va constar de dues parts. Una primera centrada en l’experiència viscuda i les conclusions del projecte realitzat al llarg d’aquest any, amb 10 diàlegs entre dues reconegudes personalitats del camp de l’economia, la cultura, l’acadèmia i la política, per tal que reflexionessin a l’entorn de temàtiques que generen discursos divergents als diferents territoris d’Espanya. El director general de l’Obra Social "la Caixa", Sr. Jaume Lanaspa va iniciar aquesta roda inicial d’intervencions que van prosseguir amb els parlaments del vicepresident de la Fundació Ernest Lluch, Sr. Lluís Maria de Puig  i de Joan Fuster Sobrepere, director del projecte Diàlegs.

La segona part se centrà en una taula de debat que va fer les delícies del públic assistent i va posarllum en un dia marcat per la intensa pluja. Sota el títol de "Diàlegs per a la qualitat democràtica" persones de solvent trajectòria acadèmica, professional i política com Joaquin Arango, Joan Majó, Daniel Innerarity, José Antonio Zarzalejos i Joan Manuel Tresserras, protagonitzaren un interessant debat a mode de conversa en la qual es van posar sobre la taula elements estructurals i conjunturals de la democràcia española, aquelles fortaleses i aquelles debilitatsque afloren en un moment com l’actual fortament connotat per la crisi, la desafecció política, la indignació ciutadana i la necessitat de propiciar i estendre els camins d’entesa a través del diàleg.

Posem el Projecte Diàlegs al teu abast
Coneix, participa i opina

La Fundació Ernest Lluch posa a la vostra disposició un apartat web sobre el Projecte Diàlegs on hi trobareu tota la informació relativa als temes i protagonistes dels diàlegs enregistrats al llarg d’aquest any. Al mateix temps, i relacionat amb l’emissió del programa “Diálogos”, a La 2, enllacem els episodis emesos i et convidem a fer ús de les xarxes socials per tal d’aportar la teva opinió sobre el contingut, ja sigui via comentaris o bé a través del Twitter amb el hashtag (#dialegsdialogoslluch).

Jornades de Presentació del Projecte “Diàlegs”

El projecte té unes Jornades de Presentació, de caràcter singular, on es donarà a conèixer un informe a mode de conclusions a partir dels continguts dels diàlegs generats i, d’altra banda, en una taula de debat s’exposaran les tesis i principals arguments dels dialoguistes, que des de la diversitat i complementarietat d’arguments, idees i propostes han explorat la Catalunya, Espanya, i Europa democràtiques del segle XXI. L’acte és obert al públic general i compten amb la participació dels principals protagonistes dels diàlegs, gravats i actualment en emissió, a La 2 de TVE. (Diálogos)

Els 4 actes de presentació tenen identitat pròpia i debatran a l’entorn de:
* El Diàleg per a la qualitat democràtica ( Barcelona i Madrid)
* El Diàleg territorial en la competitivitat i el finançament d’infraestructures (València)
* Diàlegs sobre la crisi econòmica i les possibles vies de sortida (Saragossa)

Cadascun dels diàlegs comptarà amb la presència d’alguns dels diferents dialoguistes i tindran lloc a:

BARCELONA – 15 novembre de 2011. CaixaForum Barcelona
MADRID