El FC Barcelona i la Fundació Ernest Lluch prorroguen el seu acord de col·laboració

Aquest migdia els presidents Joan Majó (Fundació Ernest Lluch) i Josep Maria Bartomeu (FC Barcelona) han signat l'acord entre ambdues entitats

9 de setembre de 2016

La renovació de l’acord s’ha ratificat en un reunió que han mantingut aquest matí a les dependències del Camp Nou els màxims directius de les dues entitats. Per part de la Fundació Ernest Lluch hi han estat presents el president Joan Majó, acompanyat dels vicepresidents Enric Lluch i Josep Maria Carreras, així com del director de la Fundació, Ferriol Sòria, i dels patrons de l’entitat, Jaume Garcia i Ramon Besa. I per part del FC Barcelona, el president Josep Maria Bartomeu i el vicepresident de l’Àrea de Relacions Internacionals i Institucionals, Carles Vilarrubí

Els representants d’ambdues entitats han manifestat la seva satisfacció pels resultats aconseguits a partir d’aquest acord que va expirar el 30 de juny passat, i s’han ratificat en el compromís de continuar amb aquesta col·laboració amb una pròrroga que allarga l’acord fins al 30 de juny del 2018.

Com a fet més rellevant d’aquesta col·laboració, cal destacar la instauració dels Diàlegs Acadèmics Ernest Lluch d’Economia i Futbol, que amb l’organització conjunta de la Fundació Ernest Lluch i de l’Àrea Institucional del FC Barcelona, el mes de juny passat, van arribar a la seva quarta edició.
En les quatre edicions celebrades, aquestes jornades sobre economia i futbol han comptat amb la participació d’acadèmics i professionals de prestigi internacional, així com de diferents directius i altres personalitats vinculades a la docència, l’economia, la comunicació i el futbol.

Els Diàlegs Acadèmics Ernest Lluch d’Economia i Futbol s’han convertit en una activitat de referència a Catalunya i Espanya, amb una gran acollida i participació de tots aquells que es mostren interessats en la reflexió i l’aproximació intel·lectual a l’economia del futbol i totes les derivades socials, esportives i culturals que genera.

Ernest Lluch i el FC Barcelona

Ernest Lluch era un intel·lectual valorat, un polític respectat i un comunicador molt popular que va ser assassinat el 21 de novembre del 2000. El 2001 es va constituir la Fundació que porta el seu nom i que s’ubica a Vilassar de Mar, vila natal d’Ernest Lluch. La raó de ser de la Fundació se sustenta en el que va ser la vida i l’obra de Lluch, que va deixar una petjada profunda en el camp del pensament, l’economia, la política i la cultura cívica catalana i espanyola.

Però Ernest Lluch també era soci del Barça i un actiu militant en la difusió de la història i l’actualitat barcelonistes, ja fos en el marc de tertúlies de ràdio o televisió, o en altres espais formals o inversemblants en què podia emetre la seva opinió.

*Notícia basada en la nota de premsa publicada a la web del FC Barcelona