Joan Majó, nou president de la Fundació Ernest Lluch

22 de març de 2013

La persistència en la promoció del diàleg per a una societat més justa i la vindicació de la figura d’Ernest Lluch es mantenen com a eixos principals de la Fundació Ernest Lluch, amb la convicció que els temps actuals, difícils i convulsos requereixen més que mai l’entesa entre persones i pobles.

Un camí que la Fundació Ernest Lluch emprèn amb la voluntat d’esdevenir un pont i un punt de diàleg entre les diferents sensibilitats i expressions de la diversitat social, cultural, econòmica i nacional del ciutadans i pobles de Catalunya, Espanya i Europa.·

Apunt biogràfic

Joan Majó Cruzate (Mataró, 1939). Empresari i polític, doctor en Enginyeria industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya. Va ser Ministre d’Indústria i Energia durant la II Legislatura d’Espanya i Diputat al Congrés per la província de Barcelona.

Alcalde de Mataró després de les eleccions municipals de 1979, amb l’arribada al poder el 1982 del PSOE va ser nomenat Ministre d’Indústria i Energia. Va abandonar el govern el 1986, dirigint la seva activitat cap a l’empresa privada on ha ocupat diversos càrrecs directius.

A més de desenvolupar la seva tasca en l’àmbit empresarial, va ser durant 6 anys “Conseiller” de la Comissió Europea amb responsabilitats en la política de telecomunicacions, investigació, comunicacions i ciència, després de participar en el Comitè Organitzador dels Jocs Olímpics de Barcelona 1992.

Va ser President del Information Society Forum de Brussel·les de l’European Institute for Media de Düsseldorf i President del Comitè d’Experts que va avaluar la política científica i tecnològica europea per encàrrec del Parlament i el Consell de la Unió Europea. Ha estat també director general de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió.

És Acadèmic de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, membre del Grup de Reflexió d’Alt Nivell sobre el futur de la UE, membre del CAREC (Consell Assessor del Govern Català), i del Consell Consultiu de l’Hàbitat Urbà.

Actualment, és Vice-president de la Fundació Jaume Bofill i President del Cercle per al Coneixement. És President de BAOLAB, empresa pionera en l’àrea de la nanoelectrònica i les comunicacions.

Autor de ” Xips, cables i Poder” ( Ed. Planeta/ Proa-UOC 1997 ) , de ” No m’ho crec” (Ed. La Magrana/ RBA 2009), de ” Després de tocar fons” (Ed. La Magrana/RBA 2010) “Luz al final del Túnel” (Ed. RBA 2011), i el recent “El món que ve… ja el tenim aquí. (Ed. RBA 2013)

PRESIDENTS FUNDACIÓ ERNEST LLUCH

2013: Joan Majó i Cruzate
2012: Lluís Maria de Puig Olivé (†)