Mercedes Ayuso i Aïda Solé-Auró reflexionen sobre les implicacions econòmico-socials i sobre la salut de la longevitat i l’envelliment

Segon diàleg del cicle "Reptes Socioeconòmics dels canvis demogràfics" coorganitzat amb l'IVIE

30 d'octubre de 2023

El cicle de diàlegs “Reptes socioeconòmics dels canvis demogràfics” que organitza la Fundació Ernest Lluch i l’Ivie, va continuear el passat dijous 26 d’octubre amb una segona sessió en què van participar Mercedes Ayuso, catedràtica d’Estadística Actuarial de la Universitat de Barcelona, full member Riskcenter-UB, i membre del comitè d’experts de l’Instituto BBVA de pensiones, miembro foro de expertos Instituto EY-Sagardoy Talento e Innovación; i Aïda Solé-Auró, professora agregada del departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF i coordinadora i membre del Grup d’Investigació en Sociologia i Demografia – DemoSoc de la Universitat Pompeu Fabra

Aquest segon diàleg portava per títol “Longevidad y envejecimiento: implicaciones económico-sociales y para la salud”

El diàleg va ser introduit pel director acadèmic de l’IVIE i catedràtic de la Universitat de València Francisco Pérez.

Aquesta segona sessió del cicle es va centrar en revisar les implicacions econòmiques i socials de la longevitat i l’envelliment de la població, així com els seus efectes a la prestació dels serveis de salut. La sostenibilitat de les pensions, la qualitat de vida o les desigualtats a la vellesa també van formar part de la discussió entre ambdues expertes.

Es va tractar així mateix sobre les noves necessitats i oportunitats econòmiques que sorgeixen en la cura de la salut i en els sistemes de atenció mèdica per a gent gran, com la tecnologia assistencial.

La sessió va acabar amb preguntes del públic que van ser forumlades per la directora gerent de l’IVIE, Pilar Chorén.

Pots recuperar el VIDEO DE LA SESSIÓ AQUÍ:

ORGANIZADORS

En col.laboració amb: