Michael Marmot i Guillem López-Casasnovas inauguren el cicle sobre “Desigualtat ampliada” al Palau Macaya de Barcelona.

1 d'octubre de 2021

A dos quarts de set de la tarda va començar el primer dels diàlegs d’enguany del cicle de reflexió i pensament "Desigualtat ampliada: salut i societat post-Covid" i que per a l’ocasió comptava amb la intervenció de dues figures clau en la prospectiva i anàlisi de les desigualtats i determinants en salut. D’una banda, i des del bell mig de la sala d’actes del Palau Macaya, hi havia en Guillem López-Casasnovas, catedràtic d’Economia de la Universitat Pompeu Fabra i director del Centre de Recerca en Economia de la Salut de la UPF. Per l’altra banda i a través de videoconferència, Michael Marmot, MBBS, MPH, PhD,FRCP, FFPHM. Director del UCL Institute of Health Equity i catedràtic d’Epidemiologia i Salut Pública a l’University College de Londres.

Aquest diàleg titulat "Determinants i desigualtats en salut" va transcorrer dins dels paràmetres de la conversa còmplice i el debat expert. El diàleg va arrencar amb dissertacions inicials d’ambdós dialoguistes, que van posar de manifest els punt de vista méseconomicistes (López-Casasnovas) i més de política sanitària i salut pública (Dr. Marmot). Malgrat les particularitats tècniques de tota videoconferència es va poder gaudir d’una excelent experiència que va comptar amb la càlida acollida de públic, tan presencial com via streaming. Un diàleg inaugural d’alçada intel·lectual, mirada atenta i severa a un escenari post-Covid nítid en la diagnosi però complexe en les solucions, va servir de tret de sortida d’un cicle que combinarà diàlegs de temàtiques diferents però interconnectades al denominador comú de les desigualtatssocials i sanitàries.

*Reprodueix el vídeo íntegre del diàleg aquí o des de l’arxiu del Palau Macaya
** Accedeix a l’article de Guillem López-Casasnovas a la web de l’Asociación de Economía de la Salud (AES)

Dijous vinent, 7 d’octubre, a dos quarts de set de la tarda, al Palau Macaya i per streaming, el cicle continua amb el diàleg ‘ Polítiques adequades per reduir les desigualtats en salut‘ amb Vicente Ortún (Catedràtic emèrit d’Economia i Empresa de la UPF i Fundador, ex-director i investigador principal de l’Centre de Recerca en Economia i Salut CRES-UPF) i Rosa Urbanos, professora titular d’Economia de la salut a la Universitat Complutense de Madrid.

No us el perdeu!