Txetxu Ausín i Lucía Velasco analitzen la relació entre intel.ligència artificial, ètica, privacitat i democràcia

Quart diàleg del Cicle "Nusos de la democràcia" al CaixaForum Macaya

27 d'octubre de 2022

L’economista i experta en l’impacte social de la tecnologia Lucía Velasco, i el científic Titular i vicedirector de l’Instituto de Filosofía, Grupo de Ética Aplicada, Centro de Ciencias Humanas y Sociales (CCHS – CSIC) Txetxu Ausín van mantenir ahir 27 d’octubre un imprescindible diàleg sobre la relació entre intel·ligència artificial, ètica, poder i democràcia.

Van avançar analitzant la relació entre privadesa, el poder de les grans empreses tecnològiques, i com la relació d’aquestes empreses amb el poder democràtic i la ciutadania conformen el triangle poder-tecnologia-privadesa que acaba afectant la democràcia, els drets humans i la ètica cívica i ens interpel·la sobre com l’hem d’afrontar.

Diagnosi, anàlisi i propostes d’acció per sobreviure a fenòmens de tal velocitat i magnitud que sovint ens deixen poc marge per a la reacció democràtica.

L’acte va cloure amb la resposta a múltiples preguntes que per escrit es van formular després del diàleg mantingut per part dels dos dialoguistes.

Recupera la sessió en vídeo aquí:

Per a més informació consulteu les web:
www.fundacioernestlluch.org
www.palaumacaya.com

Coorganitza:

Observatori Social de la Fundació “la Caixa”

Amb el Suport de:

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és generalitat.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és diputacio.png
Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és ajuntament.png