Alaquàs ret homenatge a Ernest Lluch en el tradicional concert anual

LAlcalde d´Alaquàs, Toni Saura i del president de la Secció Valenciana de la Fundació Ernest Lluch, Salvador Almenar van obrir l'acte

11 de desembre de 2022

Pots veure la notícia a la web de l’Ajuntament d’Alaquàs: https://www.alaquas.org/noticia/21025/0/alaquas_ret_homenatge_ernest_lluch_tradicional

Alaquàs va celebrar diumenge 11 de desembre el Concert Anual a Memòria d’Ernest Lluch, una actuació emmarcada dins de la programació Tardor Cultural organitzada per l’Ajuntament d’Alaquàs i que se celebra cada any per retre homenatge a qui fos una persona clau a la defensa de les llibertats i el diàleg al país, Ernest Lluch, polític espanyol assassinat per ETA el 2000.
L´acte va comptar amb la presència de l’Alcalde d´Alaquàs, Toni Saura i del president de la Secció Valenciana de la Fundació Ernest Lluch, Salvador Almenar, que van ser els encarregats de retre homenatge a Ernest Lluch.

El concert va estar protagonitzat per ÀNIMA LÍRICA, integrada per Saray García (soprano), Jesús Jiménez Abril (violí) i José Jaime Hidalgo (piano). Una agrupació musical que vol apropar l’espectador a les melodies més cèlebres d’òpera, sarsuela i música hispana. Amb aquesta actuació es clausura Tardor Cultural, la programació cultural engegada per l’Ajuntament d’Alaquàs per als mesos d’octubre i novembre.

Alaquàs va tenir una significació especial en el trajecte vital d’Ernest Lluch. Al convent de la Puríssima, va ser detingut per la policia política, el 24 de juny de 1975, com un dels integrants de Déu d’Alaquàs, un dels fets més significatius del tard franquisme. Es tractava de consolidar una plataforma unitària de partits per aconseguir la “Llibertat, Amnistia i Estatut d’Autonomia”. Aquests esdeveniments posaven en relleu el profund compromís cívic que Ernest Lluch havia contret amb la nostra comunitat autònoma. És per això que la Secció Valenciana de la Fundació Ernest Lluch, des de la seva inauguració el passat 8 de maig del 2007, es troba situada al Castell d’Alaquàs.