Dolores Delgado i Carola García exploren les claus de la lluita contra la radicalització violenta al CaixaForum Saragossa

Breu crònica i fotos del segon diàleg del cicle sobre 'Radicalismes: societats amenaçades?' que va tenir lloc el dimarts 25 d'octubre al CaixaForum Saragossa

26 d'octubre de 2016

El segon diàleg d’aquest cicle a la capital aragonesa va reunir a la Fiscal coordinadora contra el terrorisme gihadista a l’Audiència Nacional i Fiscal coordinadora de terrorisme internacional des de l’any 2007, Dolores Delgado i a Carola García-Calvo, investigadora del programa de terrorisme global del Real Instituto Elcano i professora associada de la Universidad Pontificia Comillas.

Després de les paraules introductòries de la patrona de la Fundació Ernest Lluch i exsecretaria d’Estatd’emigració i immigració, Anna Terrón, es va iniciar una interessant conversa entre ambdues ponents i que va anar teixint un diàleg equilibrat a l’entorn de les característiques i de l’experiència i know-how que en materia antiterrorista i de lluita contra les radicalitzacions violentes té un país com Espanya. Primer amb ETA i després amb l’impacte de l’11M, la societat espanyola ha reaccionat contra el terrorisme d’una manera conscient i ressilient que ha permès saber prevenir i actuar en l’actual context de violència global.

Com sol ser habitual en els diálegs de la Fundació Ernest Lluch l’acte va cloure amb la resposta dels ponents a les preguntes per escrit efectuades per un públic participatiu i atent.

El properi darrer diàleg a Saragossa serà dijous vinent 3 de novembre a les 19h al CaixaForum Zaragoza i el protragonitzaran Alfredo Pérez RubalcabaFrancisco Fonseca que dialogaran a l’entorn de La resposta i la gestió político-institucional als radicalismes i al terrorisme.

Ressò a la premsa: