La interrelació entre democràcia i mercat de la mà dels eminents economistes Andreu Mas-Colell i David Vegara

Acte en homenatge a Ernest Lluch i tercer diàleg Ernest Lluch d'Economia i Territori a Vilassar de Mar 2017

18 de novembre de 2017

Una de les qüestions més recurrents en els debats sobre economia, però no per això menys oportuns o convenients, és la relació entre estats democràtics i mercats financers. Qui regula a qui, avui dia en el món occidental? Els mercats als estats o els estats als mercats? Quina capacitat real tenen les democràcies liberals on vivim per regular-los? Una qüestió que en el context actual bé mereix una mirada llarga i sàvia de l’abast real del fenomen i del que hi està en joc.

Amb aquesta hipòtesis de partida va arrencar el tercer dels diàlegs sobre Economia a Vilassar de Mar d’enguany concebut també com un acte d’homenatge a Ernest Lluch en el 17è aniversari de la seva mort i el 15è aniversari de la creació de la Fundació Ernest Lluch. Amb la sala d’actes de la Biblioteca Ernest Lluch de Vilassar de Mar plena a vessar, el diàleg el protagonitzaren dos economistes de prestigi com són l’Andreu Mas-Colell i en David Vegara. Dues generacions d’economistes catalans amb trajectòria acadèmica, professional i política, des d’una perspectiva diferenciada però complementària al respecte d’una qüestió majúscula i de plena actualitat

El Catedràtic d’Economia a la Universitat Pompeu Fabra i conseller d’Universitats, Recerca i Societat de la Informació (2000-2003) i d’Economia i Coneixement (2010-2016) de la Generalitat de Catalunya, Andreu Mas-Colell i David Vegara, economista i secretari d’Estat d’Economia del govern d’Espanya (2004-2009), varen traçar un diàleg amè que es va desenvolupar en un auditori interessat en la temàtica exposada. Un torn final d’intervencions del públic va rubricar un acte que va comptar amb el director acadèmic del projecte, l’economista i vilassarenc, Esteve Oroval, qui juntament amb el president de la Fundació, Joan Majó va fer un breu parlament inaugural així com les paraules de cloenda que a banda d’agrair les aportacions dels ponents va servir per agrair l’assistència i participació del públic assistent, i per emplaçar-los pel cicle de l’any vinent.