El Paranimf de la UB acull l’acte en record de Fabià Estapé

L’homenatge va comptar amb la participació de la Fundació Ernest Lluch i va reunir companys i deixebles de qui fou el primer president de la Fundació .

27 de juny de 2012

L’homenatge a Fabià Estapé que va tenir lloc ahir al Paranimf de l’Edifici Històric de la UB va esdevenir una reivindicació de la figura d’aquest il·lustre economista i exrector de la Universitat i del seu llegat com a exemple valuós per afrontar els reptes d’avui i del futur. «En els moments actuals, en què la conjuntura social i econòmica no són les òptimes, el seu record al capdavant de la UB ens ha de servir com a exemple per apostar per la nostra institució i la seva qualitat», va afirmar el rector, Dr. Dídac Ramírez.

A més del rector de la UB, també van presidir l’acte el conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, i la degana de la Facultat d’Economia i Empresa, Elisenda Paluzie. L’homenatge va reunir companys i deixebles de Fabià Estapé, i va incloure les intervencions de Jordi Goula, periodista del diari La VanguardiaMiquel Corominas, catedràtic del Departament d’Urbanisme de la UPC, que va parlar de la implicació d’Estapé en l’anàlisi urbanística de Barcelona; Joan Mas, soci número u del Cercle d’Economia; Lluís Maria de Puig, president de la Fundació Ernest Lluch; els catedràtics Josep M. Gil-Vernet i Joan Hortalà, membres de l’equip de govern de Fabià Estapé durant el seu mandat com a rector, i Manuel Estapé, en representació de la família.

El rector Dídac Ramírez va emfasitzar que per les classes de Fabià Estapé van passar «més de 37.000 alumnes», molts dels quals van esdevenir personalitats destacades del món de la política, com ara Ernest Lluch, Josep Piqué o Pasqual Maragall, i de l’acadèmia. Així mateix, el rector de la UB va caracteritzar Fabià Estapé com una persona destacada en la modernització i la divulgació de l’economia en l’àmbit de la universitat espanyola. Enèrgic, vital, iconoclasta i irreverent van ser alguns dels adjectius amb què es va recordar la figura de Fabià Estapé.

Font: UB
27/06/2012