LA SALUT COMUNITÀRIA CENTRA LA III JORNADA ERNEST LLUCH DE SANITAT

30 d'octubre de 2009

Per iniciativa conjunta de la Conselleria de Salut de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Ernest Lluch, el passat dijous 29 d’octubre a la tarda, se celebrà la III Jornada Ernest Lluch de Sanitat, una cita anual oberta al debat i a la reflexió sobre qüestions de l’àmbit sanitari i de la salut pública que enguany es va centrar en Salut en totes les polítiques: l’oportunitat de la salut comunitària.

Per a l’ocasió, es va poder reunir a acadèmics i professionals sanitaris que varen encararan aquesta qüestió a partir de la conferència inaugural del Sr. Jaime Gofin, (Professor i director del Mestratge de Salut Pública en l’Atenció Primària Orientada a la Comunitat (APOC) – Escola de Salut Pública i Serveis de Salut, George Washington University). En acabar la magistral intervenció del professor Gofin, s’inicià la taula rodona posterior sobre La salut comunitària a Catalunya, que va comptar amb la participació del
Sr. Joaquim Pellejà, gerent de la Regió Sanitària Camp de Tarragona, de la Sra. Montse Moles, presidenta de l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya i de la Sra. Maribel Pasarín, cap de Salut Comunitària de l’Agència de Salut Pública de Barcelona.

La Jornada es va cloure amb la conferència de la Hble. Sra. Marina Geli, consellera de Salut de la Generalitat de Catalunya, i amb les intervencions dels senyors Joaquim Llach i Sr. Josep Antoni Bombí, director gerent de la Fundació Ernest Lluch i president de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears, respectivament.